Sanur 3 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Annelies en Louis - WaarBenJij.nu Sanur 3 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Annelies en Louis - WaarBenJij.nu

Sanur 3

Blijf op de hoogte en volg Annelies en Louis

17 Juni 2015 | Indonesië, Sanur

Hallo familie en vrienden,
Het laatste verslag uit Indonesie. Vanavond om half 9 vliegen we terug naar Nederland. Nog even de laatste spulletjes in de tassen en de koffer inpakken even eten en om 6 uur worden we opgehaald.

Het verslag van de laatste dagen.

Zondag 14 juni
Vandaag gaan we naar het strand, nog even bijbruinen voor we woensdag weer terugvliegen. Na het ontbijt met z'n 4-en op de fiets naar het strand. Op het strand aangekomen worden we direct gevraagd of we een strandbedje willen, ja zeker! Na wat gepraat kunnen we voor € 3,50 2 strandbedjes en parasol huren, tot half 1. Er staat een lekker windje aan het strand, heerlijk, echt genieten! Om half 1 gaan we terug naar het hotel. Na het middag eten gaat Timo naar bed en gaan Annelies en Jorick bij Hardy's boodschappen doen. Het is al wat later op de middag en we gaan niet meer naar het zwembad. We eten vandaag bij Made's Kitchen, vlak om de hoek. Hier kunnen de jongens weer eens patat eten.

Maandag 15 juni
Het is prachtig weer. Vanochtend weer na het ontbijt naar het strand. We zijn wat vroeger dan gisteren en we zijn eersten. Ook nu wordt geprobeerd meer geld uit de portemonnee te praten, Louis houdt echter voet bij stuk en uiteindelijk betalen we net zoveel als gisteren. We zwemmen wat in zee. Er staat minder wind dan gisteren dus is het wat afzien. De jongens zijn wat meer vertrouwd met de loslopende honden en vermaken zich prima met de lepeltjes en de bakjes. Rond 12 uur verlaten we het strand om terug te gaan. Na het eten gaat Timo naar bed en gaan Louis en Jorick nog boodschappen halen bij Hardy's. Na terugkomst gaat Jorick nog even op de tablet. Om kwart over 3 wordt Timo wakker gemaakt aangezien we om half 4 worden opgehaald om naar Pura Tanah Lot te rijden. De afstand is maar 26 kilometer, je doet er toch 1,5 uur over door alle files. Met z'n allen lopen we naar de receptie, met de autostoel bij Louis over de schouder. Staat Dewa (de 2de) ons op te wachten, dat is een verrassing, Timo is helemaal in zijn nopjes! De rit naar Pura Tanah Lot gaat prima. Veel rijstvelden onderweg zijn er te zien en we komen om 5 uur aan bij Pura Tanah Lot. Dewa zal buiten de poort op ons wachten, dat zal na zonsondergang zijn dat we terug komen. Voordat je bij Pura Tanah Lot bent loop je eerst nog langs honderden kraampjes. Het is druk bij de tempel, iedereen wil met de tempel op de foto. Na een paar foto's te hebben genomen zijn we boven bij een restaurantje gaan zitten om wat te eten en de zonsondergang te zien. Helaas, het laatste stukje zonsondergang was niet mooi door de bewolking. Jorick gaf aan dat hij buikkramp had, dus al terug lopende naar de uitgang een wc opgezocht. Bij de uitgang zat Dewa op ons te wachten. En om 7 uur reden we terug naar Sanur. Onderweg gaf Jorick aan dat hij het koud had, waarschijnlijk dat dit door de vermoeidheid kwam. Om half 9 waren we terug in het hotel en lagen de jongens niet lang daarna in bed.

Dinsdag 16 juni
Jorick is ziek. Vannacht was hij om 3 uur wakker en riep om Annelies en Louis. Timo was daardoor ook wakker geworden. Jorick heeft koorts. Ohoh....en dat op de een na laatste dag. Jorick krijgt een paracetamol en gaat weer naar bed. Maar even later roept hij dat hij het warm heeft. Dan maar even bij Annelies en Louis in bed, dan slaapt Timo in ieder geval. Vandaag niet naar het strand wordt al snel besloten. Jorick eet bij het ontbijt een halve boterham. Regelmatig bezoekt Jorick de wc, hopelijk is dit morgen over. Veel drinken en paracetamol innemen voor hem vandaag. Na het ontbijt gaat Louis nog de laatste was wegbrengen. Scheelt thuis weer! Het weer valt vandaag tegen. Het is bewolkt en aan het strand wat klammig. De Indonesische vlag aan het strand hangt stil. Na de was weggebracht te hebben gaat Louis nog lekkere broodjes halen bij The Bread Basket en wat boodschappen bij Hardy's. Na het middag eten gaan de jongetjes naar bed. Annelies en Louis kunnen dan ook even rusten. Om 4 uur komt Jorick zelf uit bed en wordt Timo wakker gemaakt. Aangezien Jorick nog last heeft van z'n buik gaat Louis wat eten bij de buurvrouw halen. Bij de receptie van het hotel vraagt Louis nog even of ze de boardingpasses kunnen afdrukken. Dit kon wel, maar uiteindelijk lukte het afdrukken niet. Het eten was prima verpakt, zelfs de sapjes. Voor de jongetjes was er witte rijst en nasi campur met saté ayam voor Annelies en Louis. Jorick en Timo gaan wat later naar bed aangezien ze vanmiddag lang hebben geslapen. Louis gaat nog even op de fiets bij een internetzaakje de boardingpasses afdrukken. Na terugkomst wordt door Annelies en Louis voor de laatste keer genoten van een Bintangbiertje.

Woensdag 17 juni
De laatste dag in Indonesië. Vanavond vliegen we terug, jammer. Jorick komt bij Annelies en Louis om kwart over 7 op de kamer. Hij voelt zich een stuk beter. De jongetjes waren niet wakker geworden vannacht. Hartstikke mooi! Na het ontbijt gaan Louis en Jorick nog even de was halen. Terwijl Annelies al wat spullen inpakt. Timo wil ook nu weer mee op de fiets, kan gaat echt niet met z'n 3-en. Op de fiets worden nog wat opnames gemaakt met de GoPro. Leuk voor later. Na terugkomst gaan we met z'n allen nog voor de laatste keer in het zwembad, het pierebadje. Na het douchen en eten gaan de mannetjes naar bed. Het wordt laat vanavond.

Waar zijn de 6 weken gebleven!!!!